28. märtsil peeti Tartus viiendat korda maha tudengikonverents
"Etnoloogia
Hääled", korraldajateks Eesti Rahva Muuseum, Tartu
Nefa Rühm ja ülikooli etnoloogia õppetool. Nagu juba kombeks
saanud, oli ka seekord ettekandeid folkloristika ja naaberdistsipliinide
vallast. Kuivõrd konverents oli ühtlasi osa Põhjamaade etnoloogia-
ja folkloristikatudengite ja noorte uurijate ühenduse NEFA-Norden
kevadisest kokkusaamisest (korraldajaks Tartu Nefa Rühm), siis
oli nii esinejate kui kuulajate seltskond rahvusvaheline.
Eesti
uuemat etnoloogiat esindasid päeva sisse juhatanud Reet Ruusmanni
ettekanne “Õnnestus “saada” … – defitsiidist ja hankimisstrateegiatest
Nõukogude Eestis” ja Kadi Tolgi “Defitsiidil põhinevad sotsiaalsed
võrgustikud kaubandustöötajate töö- ja tarbimiskogemuse põhjal
Võru näitel”, ehk uurimisprojektid argielu strateegiaist ja
praktikast nõukogude ajal.
Tartu
folklorist Reeli Reinaus rääkis tänapäeva imeravijate ja traditsiooniliste
ravitsejate ning vanema rahvameditsiini kokkupuutepunktidest,
sarnasustest ja erinevustest. Maili Vabriti käsitlus rahvaluule
välitöödest üldisemalt ja praegu kasutusel olevatest välitöömeetoditest
põhines välitöötegijate ankeetküsitlusel ja võimaldas mitmeid
viljakaid teoreetilisi üldistusi.
Välismaiste esinejate blokki alustanud Lena-Maria Jansson rääkis
võimalustest teha välitöid internetis, kui muud võimalused seda
teha on piiratud.
Petroskoi ülikooli läänemeresoome filoloogia üliõpilastelt oli
kolm ettekannet, neist esimene, Aleksandra Rodionova ettekanne
kudumisalasest sõnavarast oli leksikoloogilise kallakuga, Olga
Porojeva andis ülevaate Kinnermäe küla arhitektuurilisest taastamisest
Karjalas, erandlikul kombel külaelanike endi initsiatiivil.