Ants
Juske. Näitustesadu Pärnus. - Eesti Päevaleht,
1999, 10. mai.
Ka mari kunstniku Aleksander
Ivanovi maalinäitusest "Metsade ema" Chaplini keskuses Pärnus.
Veiko
Märka. Etnofutu – ellujäämiskursus soomeugrilastele.
- Postimees, 1999, 15. mai.
Veaparandus. Märka kirjutas:
"Kui Ferdinand de Saussure osutas USAs 1960. aastail sõnade
ja neile vastavate objektide samastamise juhuslikkusele, leppelisusele....".
Kommentaar: Pariisi ja Genfi ülikooli professor, strukturaalse
lingvistika rajaja Ferdinand de Saussure suri tegelikult 1913. aastal.
Valesti refereeritud lõik Kari
Sallamaa ettekandest kõlab tegelikult nii: Kui
Ferdinand de Saussure osutas möödunud sajandil sõnade
ja mõistete arbitraarsusele, juhuslikkusele ja kokkuleppelisusele,
on ugrilased igivanadest aegadest teadnud, et nimi pole kunagi samane
oma tähendusega.
SMUGRI.
- Eesti Ekspress: Areen, 1999, 20. mai.
Sisu: 1. Olavi Ruitlane.
Etnofuturistid Tartus, lk. B7.
Veaparandus. Artiklis
esinev Hiller Eller on tegelikult Kalle Eller.
2. Heie Treier. Maalitud hing, lk. B7.
Ersa kunstniku Juri
Dõrini näitusest "Narr vilepilliga" Obu galeriis Tartus.
3. Kauksi Ülle. Etnofuturism maailmaturule,lk.
B9.
Vt. ka algteksti FU
infolehes (2/1999): Kauksi
Ülle. Etnofuturismi kiik käib üle võlli
4. Toomas Help. Rõõmusõnum
rõhutuile, lk. B9.
Jüri
Ehlvest. Etnofuturistlik maailmapilt. - Sirp, 1999, 28. mai, nr.
21, lk. 10.
"Ugri-mugri müüdi oluline omadus on, et see
asub täpselt etnofuturisti uskumisvõime piiril. On piisavalt
põhjust selles kahelda, kuid võngub ta usutavuse sisse.
Just seetõttu on etnofuturistlik rituaal, antud juhul see nn.
konverents "Kümme aastat etnofuturismi", rituaal tõeliselt
– see kinnitab müüti. Võrumaal Kiidil kulmineerunud
riituse käigus hakkasid ilmnema kummalised geneetilised fenomenid.
Hääletud hakkasid laulma, jalutud tantsima, sõnatud
kõnelema korraga kõigis soome-ugri keeltes. NAKi luuletajad
hakkasid tantsima vana setu meestetantsu, mis folkloristide allikate
järgi on kakssada aastat tagasi välja surnud.
Etnofuturism on maailmavaade selle ülimas vormis
– olles religioon. Ainus, mida luterlased ei ole suutnud meilt võtta.
Muidugi, olles verest väljas, nad alles koguvad jõudu, neljandas
Keeles ja Kirjanduses kutsus Mati Hint juba keskklassi appi.
Tema rumal üritus põrkub tagasi etnofuturistliku-ahuramazdaliku-mani-faustliku
loitsu ees:
Kasvi tamme, kasvi tamme, kasvi tamme taivahe,
vaher valgõ, vaher jo valgõ, pilvemanoq
Ei kavatsegi etnofuturist heita endalt rüüd
ja mõttetaevast alla sadada, ihaku keskklass ta häbet palju
tahab!"
etnofutu
3 - suomalainen lehdistö
Kari Sallamaa. Etnofuturismin
ilosanoma: Heimokansojen kulttuuriohjelmasta tehtiin filosofia ja pelastusohjelma.
- Kaleva, 12.5.1999